ІНТЕРВ'Ю З КОСТЯНТИНОМ ЛЕВІНИМ
автором проектів "Age Of Fading", "F.N.T.N.", "Сплетение"



Розмовляв: Святослав ВИШИНСЬКИЙ
http://www.smierc.narod.ru
smierc@bigmir.net
Листопад 2006


Слава Україні! Представтесь, будь ласка.

Героям Слава! Левін Костя, музичні проекти "Age Of Fading", "F.N.T.N.", "Сплетение" (https://rassvet-archive.pp.ua).

Розкажіть історію проекту "Age Of Fading". Що стало причиною Вашої еволюції від року до електронної музики?

Власне, еволюції як такової не було. Хоча до появи "Age Of Fading" я кілька років грав на гітарі в одній невідомій харківській рок-групі, але це було скоріше навчання (якісь елементи побудови композиції, елементарне володіння інструментом), ніж те, що зазвичай називають творчістю. Паралельно завжди щось вигадував удома і записував за допомогою комп'ютера, таким чином навчався обробці і зведенню в домашніх умовах. І вийшло так, що коли оформилась конкретна ідея і знайшлась відповідна форма передачі, я зміг її реалізувати - сів, і за кілька місяців записав перший, і поки що останній альбом "Sunset For Everyone". Ну і не можна називати цей проект суто електронним, це суміш різних напрямків.

Як і чому виникли наступні проекти "F.N.T.N." і "Сплетение"? Що ідейно відрізняє їх від першого альбому?

"F.N.T.N." з'явився під час подій осені-зими 2004-го. Зараз про це ніхто не хоче згадувати, із зрозумілих причин, але тоді в Харкові було справді цікаво. Власне, ніколи не бачив водночас стільки феноменів масової свідомості, як тоді. Якісь свої переживання, відчуття і образи, які дуже хотілось співставити з тим, що відбувалось (на жаль, бажання залишилось суто бажанням), знайшли своє відображення в міні-альбомі "Compound Fracture: War". Тільки естетика, ніякої політики чи "оцінки" минулих подій там шукати не варто. Тоді я вважав, що це буде проект-альбом, і що на цьому "тема завершена", потім вирішив продовжити.

"Сплетение" ж є спробою створити щось в жанрі індастріал-амбіент. Тематикою першого альбому - "Теодицея" - було вибрано неканонічне християнство. На альбомі можна почути апокрифічні тексти, роздуми про теологію.

Всі Ваші проекти вийшли у форматі "самвидаву". Не плануєте випустити їх офіційно? Чи є нині в Україні зацікавлені лейбли?

Аж одна копія "Sunset For Everyone" лежить вже два роки в харківському "Коловороті", поки охочих придбати не видно. А якщо серйозно - завжди вважав що музика рано чи пізно "сама знайде" тих, кому вона потрібна. Я цілком задоволений тією кількістю людей, які просять надіслати їм музику, дізнаючись про неї на сайті чи з якихось інших джерел. Якщо придбаю принтер, буду намагатись відправляти безкоштовно не просто болванку, а диски з поліграфією. Про існування в Україні лейблів, які могли б зацікавитись подібними проектами, мені невідомо, але я не особливо й шукав, бо лінивий. Якщо такі знайдуться - було б цікаво спробувати.

Власне, про творчість. Що є Вашим головним авторським посланням сучасному світу?

Я не маю ніякого послання сучасному світу. І творчістю, як таковою, не займаюсь, більшість з записаного матеріалу скоріше результат сублімації, вивільнення в такий спосіб надлишку енергії. Але левова частина сучасного (і, певно, не тільки сучасного) мистецтва теж є результатом сублімації. І це нормально, існує бажання щось створити - ти це робиш, якщо його немає - робота-телевізор-сон. Тобто те, що я роблю - це, скоріше, чиста естетика, якогось чітко окресленного "меседжу", послання туди не вкладається.

Ваша творчість - це заклик до боротьби чи констатація поразки світу Традиції?

Чим більше про це думаю, тим більше утверджуюсь в думці про те, що треба завершувати всі "похоронні процесії" за Традицією. Історія продовжується, Традиція, очевидно, трансформується. Якщо ж ми насправді живемо в часи Калі-Юги, то треба не хапатись за голову, а намагатись аналізувати глибинні підвалини сучасності. Або ж поетично описувати навколишній світ. Останні Часи є ідеальним місцем для бомжів-філософів, поетів-вбивць і трубадурів апокаліпсису.

Наскільки обгрунтованим є синтез язичницького та християнського символізму і телеології у Вашій музиці? В якій мірі антагоністичними вони постають у Вашій свідомості і чи протистоять взагалі?

Будь-яка релігія - це величезна сила. Але необхідно констатувати той факт, що релігійне життя сьогодні повністю відрізняється від того, що було, наприклад, в епоху Середньовіччя. Тоді Бог, церква, священослужителі мали інший статус не тільки в державах, але насамперед в свідомості людей, це був потужний стрижень, на якому трималось світосприйняття. Зараз це залишилось, можливо, лише в ісламському світі, християнство ж наразі втратило свій вплив і роль (маються на увазі всі гілки - православ'я, католицизм...). Не бачу ситуації, при якій можлива була б реанімація християнства. Язичництво ж можливе, але в якійсь принципіально новій, переосмисленій формі. Можливе якесь "техногенне" язичництво, бо "до лісу" ніхто з новоявлених язичників не квапиться йти жити, все залишається на рівні порожніх балачок.

Але в будь-якому разі релігія залишається надцікавою темою і для дослідження, і для мистецтва. Коли я використовую релігійну тематику, то хочу поділитись із слухачем своїм захопленням нею (при цьому, звичайно, не маю на меті образити чиїсь релігійні почуття), хочу показати її в таких ракурсах, в такому вигляді, в якому бачу сам.

Ви входите до східноевропейської традиціоналістської асоціації "Thule-Sarmatia". В цьому ключі: Ваше бачення Консервативної Революції? Наскільки взагалі можна говорити про онтологічну доцільність реставрації Традиції на етапі вселенського колапсу?

"Thule-Sarmatia" є наразі лише віртуальною спільнотою, але одну з проголошених функцій виконує справно - гуртує людей, зацікавлених у дослідженні певного кола питань. Підтвердженням тому є хоча б наше з Вами, Святослав, знайомство.

Поняття Революції в будь-якому разі передбачає появу принципово нової ідеї, нового бачення суспільного устрою. В моєму розумінні Консервативна Революція - це унікальне поєднання елементів архаїки і найновіших суспільних тенденцій, що сукупно дасть щось принципово відмінне від всіх попередніх форм суспільної організації. Але на даний момент це лише абстракція, яка не окреслена навіть приблизно. Щодо повернення Світу Традиції в чистому вигляді, то це можливо лише після зруйнування нинішньої людської цивілізації вщент. Вагаюсь, чи хотів би всім цього побажати.

Які постаті, книги, явища надихають Вас на творчість? Без чого музика Костянтина Левіна не стала би такою, якою вона є?

В різній мірі надихає все, що бачу і відчуваю. Якщо виділити щось конкретне - то на появу "Age Of Fading" певним чином вплинуло те, що зветься schwarze Szene - "темна сцена", на звучання "F.N.T.N." є вплив з боку амбіентних альбомів "Burzum", а на "Сплетение", мабуть, вплинула вся "індустріальна" субкультура. Щодо конкретних подій, які мали вплив, я вже згадував вище.

Який рівень впливу на Вашу музику можна прослідкувати з боку харківської школи Black Metal та її супутніх проектів?

Впливу з боку харківського блек-металу немає. З творчістю найкращих, на мою думку, харківськмих команд такого напрямку - "Drudkh" і "Hate Forest" - я, як не прикро, познайомився лише в цьому році.

Яка ситуація на сучасній українській Dark Folk сцені і чи існує вона повноцінно взагалі? Наскільки можна говорити про власне "український" Dark Folk?

Української даркфолкової сцени, як такової, не існує. Є окремі проекти, наприклад, "NeКrаїnа", "Sorrow Expert", "Вежа Хмар", існує збірка українського дарк-фолку "Полин Квітне". Причому саме "права" тематика, якій присвячена велика кількість класичного європейського дарк-фолку, практично оминула Україну. Ми продовжуємо залишатись провінцією в загальносвітовому культурному просторі. В тій же Росії наприклад, хоч і з запізненням, але така сцена створена і, що найголовніше, має свою аудиторію, в тому числі і серед радикальної молоді. У нас же аудиторія даркфолкових команд - переважно готи. Але це камінь в огород слухачам, а не існуючим тематичним українським проектам, вони-то якраз чудові.

Які Ваші плани на майбутнє? Чи слід найближчим часом очікувати на україномовний альбом?

Всі три проекти мають вже певну кількість нового "сирого" матеріалу, сподіваюсь, що колись доведу його до завершальної стадії. Україномовний альбом хочу записати вже не один рік, думаю, що в кінці-кінців запишу.

На завершення, Ваше бачення України крізь призму минуле-сучасне-майбутнє.

Минуле мені подобається набагато більше, ніж сучасне. Майбутнього поки що не видно, але ми будем старатись.

Ваші побажання читачам та відгук про цей сайт.

Класний сайт, відтоді як побачив статтю "Філософія пограниччя: український вимір", читаю всі оновлення. Читачам бажаю ламати стереотипи, які нам нав'язують. Навіть якщо це роблять із благою метою і від щирого серця.




Опубліковано на сайтах:
Святослав Вишинський
Віче
BukNews
Погляд
в друкованій пресі:
Чернівці: "Погляд". - № 93 (279), 24.XI.2006. - с. 8.







рукописне

на головну